Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Je gaat naar het hoger onderwijs, maar je wordt overdonderd door het aanbod en de gehanteerde terminologie? Je hebt het nog moeilijk met je definitieve studiekeuze? Je wilt graag meer informatie en tips over het plannen en organiseren van je studies tijdens het studiejaar en/of tijdens de examenperiode? Je maakt je zorgen over je studiemethode en je slaagkansen? Je wilt je schrijfvaardigheden verbeteren? Je vindt het moeilijk om je aan te passen aan je nieuwe leefomstandigheden en aan je nieuwe omgeving? De examens schrikken je enorm af en bezorgen je veel stress? Je wilt graag meer informatie over de voorbereiding voor de examens? Je hebt lees- of leerproblemen en wilt weten wat hieraan gedaan kan worden? Of: je zit in je laatste bachelor- of masterjaar en weet niet goed hoe een bachelor- of masterproef te schrijven? Op al deze vragen en nog vele andere kan je een antwoord vinden in dit boek.De Studeerwijzer is in de eerste plaats geschreven voor (toekomstige) studenten. Maar ook docenten, leerkrachten, studiebegeleiders ? kortom iedereen die vragen heeft of meer wilt weten over het wel en wee van studeren in het hoger onderwijs, vindt tips en uitleg in dit boek.De Studeerwijzer is samengesteld op basis van de expertise van een professioneel team studentenpsychologen en studiebegeleiders van de Dienst studiebegeleiding aan de Vrije Universiteit Brussel. (Bron: https://www.aspeditions.be/nl-be/book/studeerwijzer-3e-herziene-editie/16273.htm)
Study and teaching (Higher) --- Studiemethoden --- Hoger onderwijs --- Study methods --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- studiemethoden --- studievaardigheden --- Studievaardigheden --- 450.8 --- studeren --- studiemethode --- leerprocessen --- leermethoden --- leesvaardigheid --- schrijfvaardigheid --- kunsteducatie --- Methodiek van het studeren --- Studiemethode
Choose an application
Wil je altijd alles heel goed doen in je studie (en daarbuiten)? Vind je het moeilijk om jezelf te ontspannen? Zie je steeds hoe het nog beter kan? Vind je het moeilijk om je hoofd boven water te houden? Perfectionisme kan vervelende gevolgen hebben voor je studie en welbevinden.In Prettig perfect? geven we je handvatten om je perfectionisme om te buigen naar iets positiefs. Aan de hand van concrete opdrachten breng je je perfectionisme in kaart en kan je zoeken naar manieren om er prettiger mee om te gaan. Je kan oefenen met verschillende methoden, vanuit verschillende invalshoeken.
414.9 --- perfectionisme --- studiebegeleiding --- richtingen in de psychologie, overige --- 371.21 --- studeren --- Higher education --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Perfectionisme --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- Bee Collection --- Studievaardigheden --- Studiebegeleiding --- PXL-Central Office 2017 --- hoger onderwijs --- Studentenbegeleiding --- Geestelijke gezondheidszorg --- Studiemethoden --- Faalangst --- Studenten --- Psychologie --- Welbevinden ; jongeren --- Studiemethode --- Student --- studievaardigheden --- welbevinden --- 415 --- zelfzorg --- algemene psychologie --- studying
Choose an application
Studeren aan het hoger onderwijs is voor vele studenten een uitdaging. Hoe begin je aan zo'n grote cursus? Hoe plan je alles in? Hoe bereid je je best voor op de examens? Het vergt een andere strategie dan in het secundair onderwijs en het is niet altijd gemakkelijk om een eigen studiemethode te vinden.In Starten met studeren ga je aan de hand van concrete oefeningen na welke stappen je kan zetten om je studieaanpak te verbeteren. Het is in eerste instantie bedoeld voor individueel gebruik door studenten van het hoger onderwijs. Daarnaast kan het ook ondersteuning bieden bij studentenbegeleiding.Het werkboek werd samengesteld door studentenpsychologen van de Dienst voor Studieadvies en Studentenbegeleiding van de Universiteit Antwerpen. Het is een werkboek uit de praktijk, voor de praktijk. Inspirerende tips en tricks om zelf aan de slag te gaan met verschillende aspecten van het studeren.
Studiebegeleiding --- Hoger onderwijs. --- Study methods --- studiemethoden --- Higher education --- studiemethode-begeleiding --- 450.8 --- 489.52 --- hoger onderwijs --- studieplanning --- Hoger onderwijs ; Vlaanderen --- studieadvies --- 371.322.6 --- 159.953.5 --- 691 --- 159.953.5 Leren. Verwerven van kennis --- Leren. Verwerven van kennis --- 371.322.6 Leren studeren --- Leren studeren --- Methodiek van het studeren --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- 378 --- 371.21 --- Pedagogie en didactiek --- Leren --- Studiemethoden --- Hoger onderwijs --- Studievaardigheden --- Study methods. --- Higher education. --- studiemethode-begeleiding. --- studiemethoden. --- studiebegeleiding --- studievaardigheden --- leren studeren --- Studiemethode --- leren leren --- didactiek --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- studying
Choose an application
Elke mens heeft een eigen leerstijl. De ene verwerkt informatie het beste langs het auditieve kanaal, de andere is meer visueel aangelegd. De manier waarop je gegevens opneemt, verwerkt en inprent, kent een organische oorsprong in de werking van beide hersenhelften. Wie linkerhemisferisch beter functioneert, zal kiezen voor een talige verwerking met kernwoorden en samenvattingen. Wie een rechterhemisferische voorkeur heeft, zal liever werken met een schematische voorstelling. Natuurlijk zal de aard van de gegevens medebepalend zijn voor de keuze van de verwerking. Kinderen die bezig zijn met het verwerven van een studiemethode, ondervinden vaak problemen bij de keuze van een leerstijl die tegelijk overeenkomt met hun eigen persoonlijke voorkeur en met de soort leerstof. Ook ouders en leerkrachten maken vaak dat onderscheid niet en begrijpen dus de keuze van de kinderen niet. Na een jarenlange ervaring in het begeleiden van kinderen bij hun zoektocht naar een aangepaste denk- en leerstijl en het toepassen ervan op hun eigen schoolwerk, heeft de auteur haar visie en werkwijze neergeschreven in dit boek. De vier fasen van de zelfinstructiemethode van Meichenbaum dienen als basis bij het oplossen van taken en toetsen en bij het verwerken van leerstof. Zowel de leerkracht in de klas als de ouders thuis zullen voldoende achtergrond, tips en oefenmateriaal vinden om zelf ook kinderen te kunnen ondersteunen bij het verwerven van een goede studie- en denkmethode. Het boek is geschreven voor leerkrachten, ouders, begeleiders en therapeuten en is hoofdzakelijk bedoeld voor het werken met kinderen tussen 10 en 14 jaar.
Intellectuele ontwikkeling --- Kinderen. --- Cognitive psychology --- leerlingenbegeleiding --- leerstijlen --- Educational sciences --- Psychology --- Intellectuele ontwikkeling ; kinderen --- Leerstoornissen ; kinderen --- Studievaardigheden ; secundair onderwijs --- Studievaardigheden ; basisonderwijs --- 691 --- #PBIB:+105.50 --- #KVHB:Studiebegeleiding --- #KVHB:Studiemethode --- Meichenbaum --- denken --- leren leren --- 415.4 --- 450.8 --- Denken --- Lager onderwijs --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leerprocessen --- Leerstrategieën (Studiewijzers) --- Leren leren --- Meichenbaum, Donald --- Secundair onderwijs --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- Basisonderwijs --- Huiswerk --- Leerstijlen --- Leren --- 37.048 --- Kinderen met leerproblemen --- Leermoeilijkheden --- Studeren --- Studievaardigheden --- 030666.jpg --- Pedagogie en didactiek --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- Hogere geestelijke functies --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- Studiemethoden --- leren --- Kinderen --- Leerproblemen --- Kind --- Studiemethode --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- 420 --- leerproblemen --- studeren --- opvoeding --- pédagogie
Choose an application
Begin je pas aan je studie hoger onderwijs of zit je al een tijdje met je neus in de boeken? Zoek je een efficiënte én gezonde manier om je grondig voor te bereiden op de periode van blok en examens of om je studie te combineren met je vrienden, hobby's of je job? Deze uitgave biedt heel wat nuttige tips & tricks om al deze uitdagingen aan te gaan. Zo maak je van jouw studie in het hoger onderwijs een succes!Bron : http://www.kuleuven.be/studentenvoorzieningen/studieadvies/succeshogeronderwijs/index.html
Studievaardigheden hoger onderwijs --- Studiebegeleiding --- Studiekeuze --- Studiemethodes --- Studievaardigheden --- hoger onderwijs --- studiemethode --- Studieadvies --- C6 --- studiebegeleiding --- studiekeuze --- 3 --- 378.1 --- 489.52 --- studieplanning --- Studiemethode --- 691 --- #KVHA:Hoger onderwijs --- #KVHA:Studiebegeleiding --- schrijfvaardigheid --- Scripties schrijven --- studiemethoden --- gezondheid --- examens --- studeren --- werkstudenten --- Hoger onderwijs --- 378 --- 371.21 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- organisatie van het hoger onderwijs --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- Pedagogie en didactiek --- hoger onderwijs - studiebegeleiding --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Studiemethoden --- Studiekeuze. --- Studiemethodes. --- hoger onderwijs. --- Bewegen --- nachtrust --- veilig vrijen --- voeding --- ergonomie --- studiewijzers --- paper --- studietraject --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. --- Study methods --- leren leren --- Higher education --- timemanagement --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- PXL-Central Office 2013 --- PXL-Central Office 2015 --- Concentratie (Aandacht)
Choose an application
This no-nonsense book translates mathematics education research-based insights into practical advice for a student audience. It covers every aspect of studying for a mathematics major, from the most abstract intellectual challenges to the everyday business of interacting with lecturers and making good use of study time.
Mathematics --- Study skills. --- Math --- Science --- How to study --- Learning, Art of --- Method of study --- Study, Method of --- Study methods --- Life skills --- Study and teaching (Higher) --- Wiskunde --- Studievaardigheden. --- Hoger onderwijs. --- Study and teaching (Higher).
Choose an application
Study methods --- studievaardigheden --- didactische processen --- studiemethoden --- Studeren --- Studievaardigheden --- advies, succes, vaardigheden, zelfontwikkeling --- #KVHB:Studeren --- #KVHB:Studiemethode --- onderwijs --- leerprocessen --- 001.8 --- 37.04 --- 489 --- Emotionele intelligentie --- Faalangst --- Geheugen --- Hersenen --- Hoger onderwijs --- Intelligentie --- Leermethoden --- Leerprocessen --- Leren --- Leren leren --- Motivatie --- Student (leerling) --- Studiekeuze --- Studiemethoden --- 450.8 --- Studieplanning --- 474.21 --- leren leren --- Hoger onderwijs; algemeen --- (zie ook: Studiemethoden) --- (zie ook: Leren leren) --- Contains audio-visual material --- Evaluatie --- Studiemethode --- Leerproces --- Pedagogie --- Studiemethodes --- 20e eeuw --- België
Choose an application
'Leren leren' is meer dan 'leren studeren' alleen. Het is het ontwikkelen van kennis, vaardigheden en attitudes met betrekking tot leren. Leren. Hoe? Zo! is een handig zapboek om jezelf een doeltreffend leerpatroon aan te meten en je leren in eigen handen te nemen. Leren. Hoe? Zo! bevat twee delen die elkaar perfect aanvullen. In 'Wat je moet weten' gaan de auteurs dieper in op hoe je leert, wat het belang van intelligentie is, hoe je brein functioneert, hoe je geheugen informatie verwerkt en welke fysieke en mentale factoren een invloed hebben op je leerproces. In 'Aan de slag' kom je vervolgens te weten welke vaardigheden je onder de knie moet hebben om optimaal aan de slag te gaan.
450.8 --- 001.8 --- methodologie --- papers --- schrijven --- scripties --- studiemethoden --- examens --- faalangst --- IQ --- Studievaardigheden --- concentratie --- examen --- geheugentraining --- hoger onderwijs --- internet --- leerstijlen --- leren --- slaap --- stress --- time-management --- Leren leren --- Studiemethoden --- studiemethoden (gez) --- Faalangst --- 113874.jpg --- Leren --- Methodiek van het studeren --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- (zie ook: Studiemethoden) --- Leren. --- Studievaardigheden. --- Studeren. --- Secondary education --- leren leren --- actief leren --- Higher education --- Study methods --- studiemethode-begeleiding --- aansluiting lager en secundair onderwijs --- Study skills --- Handbooks, manuals, etc. --- Learning [Psychology of ] --- Studiemethodiek --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Examens --- Geheugen --- Studeren --- Vaardigheden --- Leerstijl --- Hersenen --- Concentratie --- Motivatie --- Stress --- Timemanagement --- Mindmapping --- Studiemethode --- Examen --- Geheugen (psychologie) --- Mindmap --- Studiemethodes
Choose an application
e gaat naar het hoger onderwijs, maar je wordt overdonderd door het aanbod en de gehanteerde terminologie? Je hebt het nog moeilijk met je definitieve studiekeuze? Je wilt graag meer informatie en tips over het plannen en organiseren van je studies tijdens het studiejaar en/of tijdens de examenperiode? Je maakt je zorgen over je studiemethode en je slaagkansen? Je wilt je schrijfvaardigheden verbeteren? Je vindt het moeilijk om je aan te passen aan je nieuwe leefomstandigheden en aan je nieuwe omgeving? De examens schrikken je enorm af en bezorgen je veel stress? Je wilt graag meer informatie over de voorbereiding voor de examens? Je hebt lees- of leerproblemen en wilt weten wat hieraan gedaan kan worden? Of: je zit in je laatste bachelor- of masterjaar en weet niet goed hoe een bachelor- of masterproef te schrijven? Op al deze vragen en nog vele andere kan je een antwoord vinden in dit boek.De Studeerwijzer is in de eerste plaats geschreven voor (toekomstige) studenten. Maar ook docenten, leerkrachten, studiebegeleiders … kortom iedereen die vragen heeft of meer wilt weten over het wel en wee van studeren in het hoger onderwijs, vindt tips en uitleg in dit boek.De Studeerwijzer is samengesteld op basis van de expertise van een professioneel team studentenpsychologen en studiebegeleiders van de Dienst studiebegeleiding aan de Vrije Universiteit Brussel.
Studievaardigheden --- Hoger onderwijs. --- Study methods --- studiemethoden --- HO (hoger onderwijs) --- Students --- Belgium --- Study and teaching --- departement Algemeen 08 --- hoger onderwijs --- studentenbegeleiding --- studiebegeleiding --- studieplanning --- #KVHB:Studeren --- #KVHB:Studiemethode --- leren leren --- studeren --- 489.5 --- 450.8 --- 489.52 --- Mind mapping --- Schrijfvaardigheid --- eindwerk --- examen --- faalangst --- leesvaardigheid --- sociaal emotionele factoren --- studiekeuze --- studiemethode --- Examens --- Hoger onderwijs --- Leerproblemen --- Leesproblemen --- Leesvaardigheid --- Leren leren --- Studiebegeleiding --- Studiemethode --- leren leren (ler) --- studeren (ler) --- studiebegeleiding (ler) --- Hoger onderwijs; Vlaanderen --- Studeren --- Studiemethoden --- 083380.jpg --- Scripties --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- schriftelijke communicatie --- hoger onderwijs - studie en studieresultaten --- Methodiek van het studeren --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- (zie ook: Lezen) --- (zie ook: Studiemethoden) --- (zie ook: schrijven) --- 007.2 --- 371.21
Choose an application
This accessible guide shows how to integrate effective, research-backed strategies for learning into classroom practice. The book explores exactly what constitutes good evidence for effective learning and teaching strategies, how to make evidence-based judgments instead of relying on intuition, and how to apply findings from cognitive psychology directly to the classroom.
Cognitieve vaardigheden --- Leren --- Pedagogie --- cognitieve opvoeding (ler) --- klasmanagement (ler) --- cognitieve vaardigheden --- leren --- Pedagogische psychologie --- 37.02 --- Educatieve master --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Educational psychology --- Didactic strategies --- leerstrategieën --- Learning, Psychology of --- Cognitive learning --- Effective teaching --- Cognitieve psychologie. --- Leren leren. --- Studievaardigheden.
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|